یک آیه از سوره, انفال, با صدای استاد عبدالباسط, از مجموعه ختم مشترک اول. شروع تلاوت اصلا یک جور فوق العاده ای هست. اگار که میگه صبر کن هنوز مونده... به شکل عجیبی همه مقاطع این تلاوت فوق توصیف هستن که مقطعی که قبلا {اینجا} گذاشته بودم یکی دیگه از همین تلاوت هست. اینجا هم میگم حرف "ق" رو جور خاصی میخونه. مثلا کلمه "فرقان"...
وَاعْلَمُوا أَنَّمَا غَنِمْتُم مِّن شَیْءٍ فَأَنَّ لِلَّهِ خُمُسَهُ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِی الْقُرْبَىٰ وَالْیَتَامَىٰ وَالْمَسَاکِینِ وَابْنِ السَّبِیلِ إِن کُنتُمْ آمَنتُم بِاللَّهِ وَمَا أَنزَلْنَا عَلَىٰ عَبْدِنَا یَوْمَ الْفُرْقَانِ یَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ ۗ وَاللَّهُ عَلَىٰ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ (41)
و (ای مؤمنان) بدانید که هر چه غنیمت جنگی و فایده برید خمس آن خاص خدا و رسول و خویشان او و یتیمان و فقیران و در راه سفر ماندگان (از خاندان او) است، اگر به خدا و به آنچه بر بنده خود (محمّد صلّی اللّه علیه و آله و سلم) در روز فرقان، روزی که دو سپاه (اسلام و کفر در جنگ بدر) روبرو شدند نازل کردهایم ایمان آوردهاید، و خدا بر هر چیز تواناست.
ما را در سایت سوره آل عمران از مصطفی اسماعیل دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 178