یک آیه از سوره مائده با صدای استاد عبدالباسط که بخشی از تلاوت مائده-نباء-شمس هست که در مسجد یَلبُغای دمشق در اواخر دهه 50 (حسب توثیق معتبر 1957) اجرا کرده. نسخه اصلی و بدون اکوی این تلاوت موجوده ولی به خاطر این که کیفیتش جالب نیست، نسخه متداول که اکو داره رو انتخاب کردم.
توضیح بعد از پست: با توجه به کامنت آقای انجم شجاع، نسخه اصلی همین آیه رو هم در ادامه نسخه اکو دار گذاشتم. همون طور که گفتم نسخه اصلی ناشیانه از نوار تبدیل شده و کیفیت چندان جالبی نداره.
قَالُوا یَا مُوسَىٰ إِنَّ فِیهَا قَوْمًا جَبَّارِینَ وَإِنَّا لَن نَّدْخُلَهَا حَتَّىٰ یَخْرُجُوا مِنْهَا فَإِن یَخْرُجُوا مِنْهَا فَإِنَّا دَاخِلُونَ (22)
(بنی اسرائیل) گفتند: ای موسی، در آن سرزمین مقدس گروهی مقتدر و قاهر و ستمکار هستند و هرگز تا آنها از آنجا بیرون نشوند ما داخل نخواهیم شد، هر گاه آنان بیرون شدند ما داخل میشویم
پ.ن: از جمله عکسهای خیلی موثق... در کنار نخست وزیر سوریه (نفر وسط) در دورانی که رفت و آمد قاریان مصری به سوریه زیاد بود. با وجود عکسهای خیلی زیاد از دوره های مختلف، اینکه بدونیم قاری تلاوتهای تکرار نشدنی و ماندگارِ عالم مثل مریم، مائده (همین مقطع)، قمر و ... با صدای آسمانیش در اون سالهای بخصوص (حدود 30 سالگی) چه شکلی بوده، یه حس قشنگی به آدم دست میده...
ما را در سایت سوره آل عمران از مصطفی اسماعیل دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 182